יישור שיניים – תשובות ל-5 השאלות הנפוצות ביותר

יישור שיינים הינה התמחות ברפואת שיניים העוסקת באבחון ובתיקון בעיות סגר בין הלסתות, עמדת שיניים בקשת השיניים (לסת) וכ"ו. השימוש הנפוץ ביותר הוא השימוש האסטתי לצורך יישור שיניים עקומות. שלא כמו בעבר, היום מטפלים בילדים וגם במבוגרים.

במסגרת עבודתי, אני נתקלת בילדים ובמבוגרים העומדים לעבור יישור שיניים ולכולם יש את אותן השאלות:

  1. תזמון- מתי מתחילים ליישר שיניים?
  2. אמונה-  האם השיניים תתישרנה? אם ניישר-האם יתעקמו שוב?
  3. משך הטיפול- כמה זמן אורך טיפול אורתודונטי? מתי אראה תוצאות?
  4. מראה- איך זה נראה? איך אני אראה?
  5. חששות- האם זה יכאב? מה מותר ומה אסור לאכול במשך הטיפול?

במאמר זה נענה על 2 השאלות הראשונות, ונמשיך בשבוע הבא…:

1.      תזמון- מתי מתחילים ליישר שיניים?

לגבי ילדים: אגודת האורתודונטים האמריקנית ממליצה לערוך לכל ילד עד גיל 7 בדיקה אצל אורתודנט. למרות שממומלץ לחכות ברוב המקרים לבקיעת כל השיניים הקבועות בפה (גילאי 11-12) לפני שמתחילים טיפול אורתודונטי, יש מקרים בהם נחוצה התערבות מוקדמת. זאת בכדי למנוע הפרעה בבקיעת שיניים בעתיד, מניעת חבלות בשיניים קדמיות הבולטות מעבר לרצוי, מניעת סגר צלבי, לאפשר גדילה נכונה של הלסתות והפנים……  האורתודנט  מעריך את המצב ומחליט מתי נכון להתחיל.

לגבי מבוגרים: אין הגבלת גיל כלשהי. כל אחד רשאי לקבל חיוך יפה עם שיניים ישרות. אבל, שלא כמו ילדים, מבוגרים סיימו את תהליך הגדילה של הגוף, לסתות ופנים, ולכן ייתכן וחלק מאופציות הטיפול מוגבלות או אחרות לגמרי (ניתוחים אורטוגנטיים).

2.      אמונה-  האם השיניים תתישרנה? אם ניישר-האם יתעקמו שוב?

טיפול ישור השיניים יכול להצליח למבוגרים וילדים כאחד, תלוי במקרה ובציפיות. הדבר שלא כולם יודעים הוא, שלשינים שלנו יש יכולת זכרון ותזוזה טבעית, ולכן אם לא נדאג לשמר ולקבע את השיניים הישרות והיפות בתום הטיפול , יש סיכוי שהשיניים תתעקמנה.

לשם כך האורתודנט ימליץ על מכשיר נשלף (פלטה נשלפת) שמרכיבים על השיניים או מכשיר קבוע (קיבוע) חוט מתכת המודבק באופן פסיבי על הצד הפנימי של השיניים הקדמיות (אינו נראה). יש להקפיד על ההוראות שניתנות (מס' שעות, הגבלות אוכל, ניקיון…) ולהקפיד לבוא לביקורות.

בקרו אותי שוב בשבוע הבא לשאר התשובות…

שלכם בחיוך , ד"ר ורדה

ד"ר ורדה צ'יוקליה-שור, רופאת שיניים

http://www.facebook.com/doctorvarda

https://doctorvarda.wordpress.com

http://il.linkedin.com/in/doctorvarda

כתיבת תגובה